mandag 22. oktober 2007

37+1 i dag


"I dag er det mandag 22. oktober, og du er 37 uker og 1 dag ut i svangerskapet. Det er 3 uker og 1 dag igjen til din termin, tirsdag 13. november.

37 uker
Fra 37 uker og 0 dager til 37 uker og 6 dager av svangerskapet.Vekt: 2950 g CRL: 33 cm Full lengde: 46 cm


OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 35 uker gammelt. Nå gjøres bare finpussen mens fosteret fortsetter å legge på seg, og fosteret er snart klart til å bli født. Barnet vil ikke regnes som prematurt (for tidlig) om det fødes etter inngangen av denne uken. De siste ukene vokser fosteret saktere, men gutter vokser vanligvis fortere enn jenter.
Laget av vernix er i ferd med å forsvinne, men noe vil sannsynligvis være til stede og kan faktisk hjelpe under fødselen. Det oljete kremlaget kan gjøre det enklere for fosteret å passere gjennom fødselskanalen." Fra Babyverden.no


Det er helt utrolig at babyen min er klar nå! Jeg er tung og stor omdagen, men alikevel føler jeg meg ok. Hadde det ikke vært for bekkenløsningen så hadde det ikke vært så ille, men noe skal det jo være - er KLAR for at babyen skal komme! Jeg skal på kontroll hos legen i dag, og Victoria skal være med. Hun gleder seg masse til å høre hjertet til babyen slå*smiler*Ellers så kan det se ut som om pencilien ikke tok streptokokkene til Vic. Hun har begynt med halsvondt, hoste og feber igjen(under en uke etter at hun var ferdig med kuren), så jeg får få legen til å se på henne i samme slengen! Hadde håpet på friske barn nå jeg;o)

Ha en fin dag alle sammen!

1 kommentar:

Anonym sa...

2 uker igjen?? Syns jeg akkurat leste at du var gravid, jeg. Tenk at du snart er tobarnsmor!!
Jeg har forresten tagget deg, så du kan lese i bloggen min om hvilke skumle ting du må gjøre nå ;)
Ha en flott uke og lad opp til fødsel og alt annet som kommer ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...