tirsdag 4. august 2009

"Hadebade mamma"


o
En milepel er nådd i dag - Lillesøster har hatt sin første dag i barnehagen.
o
Det var ei spent lita tulle som poserte ved siden av den stooooore sekken sin her hjemme før vi kjørte avgårde i dag morges. I dag ble det en kort dag i barnehagen, i morgen blir den litt lenger - da er det tid for å ta med vognen og prøve å sove litt der også - og mor skal gå litt mer til og fra.
o
Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig stas å se hvordan min lille skatt er sammen med de andre barna og voksne - hun leker og koser seg, og er tillitsfull og full av oppdagelseslyst! Ekstra greit er det for mamma når hun ikke er redd for å være der alene - "hadebade mamma" (les; Hadet på badet mamma) ropte hun og vinket ivrig når jeg skulle ta meg en tur for å se hvordan det fungerte når jeg ikke var tilstede - Jeg tror nok dette kommer til å gå veldig fint!
o
Her er det grått og litt regn i lufta i dag, og jeg håper virkelig sola snart dukker opp igjen, for gjør den ikke det er jeg redd høstfølelsen kommer snikende - og det vil jeg ikke enda!
o
Ønsker dere alle en riktig fiiiin dag!
o
Klem fra Livy

14 kommentarer:

Christina sa...

Hahhahhaha... Hadebademamma!!! Det hører jeg også hver dag!hihi.. Pluss 10000 andre ord bl.a tisse do! Hihi..

Store barnehagebarna våre! Snuppa mi begynte for akkurat 1 år siden hun da... Merkelig hvor fort tida går!

Tara sa...

så søtt!!!

A-H sa...

Så fint det går bra med tilvenning! Ingen ting er bedre enn det!
Er enda 2 uker til lillesnuppa skal begynne, og hun gleder seg veldig!!

Jannicke sa...

Så herlig!! Det er jo både vedmodig og deilig når man når denne milepælen :o)

Klem J.

liven sa...

Dette kommer nok til å gå fint Livy men tenker det er rart for deg!!
Lille snuppedusken.....
Har begynt i jobb igjen i dag og vi er klar for å ta imot slike småttiser!
jeg jobber med dem fra 1-3 år:o)

ha det fint og lykke til:o)

Lynetmor sa...

Hei, så fint et bilde :-) Lykke til videre i barnehagen :-)

Anonym sa...

Så søt hun var ved siden av sine store sekk.

Høres ut som dere har ei liten oppdagelses ivrig jente som kommer til å trives bra i barenhagen.

Er nok lettere for et mamma hjerte å gå i fra da også.

Er meldt sol igjen imorgen - jippi!

Hvordan går det å jobbe fullt igjen?

Ha en fin tirsdags kveld.

Klem Line.

Jorid + NOE Blog sa...

Så hyggelig og fint bilde :-) Stort når det er barnehagestart!

Håper det går like bra i morgen også!

Klem J

... 4 på toppen sa...

Så deilig at barnehagestarten har gått bra. Det er litt kjedelig når avskjeden bare blir snørr og tårer. Jeg tror det noen ganger er verst for oss mødre jeg da :-)

Håper dere har hatt en toppers sommer så langt, så får vi håpe på litt mer sommervær nå på sensommeren ...

Klem

Karina sa...

Så søtt!
Veldig spent på når min lille skal i barnehagen for første gang neste uke, men kommer nok til å gå veldig greit!!

Mitt lille hjem sa...

Så spennende for dere begge!
En ny hverdag...

Ha en fin kveld!

Petit sa...

Så koselig blogg du har :)

Nydelig liten frøken med ny (stoor ;) ) sekk.

Linda sa...

Ei tøff lita tulle du har!
Det går vel riktig så godt det her skal du se!
Jobber selv i barnehage og vi er i full gang med ny innkjøring av nye barn.
Alltid spennende det.

Jorunn sa...

Hihi, så søtt! Fint å høre at barnehagetilvenningen går som en lek. Oliver begynte i familiebarnehage i fjor, i år fikk vi plass til han i kommunal barnehage så nå er vi igang med tilvenning der. Spennende, men han også trives veldig bra - roper ut "bannge - jaaaaa!" og klapper i hendene da jeg spør hvor vi er på vei :) Lykke til de neste dagene!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...