tirsdag 31. desember 2013

Året som gikk♥ Del 2




Juli var fantastisk! Jentenes tante giftet seg med sin kjære i vakre Silkeborg, og våre tre jenter fikk virkelig levd ut drømmen om å være prinsesser for en dag! Vi hadde 10 flotte dager i Danmark med godt vær og gode venner! Vi fikk opplevd alt fra strandliv, fornøyelsesparker, shopping, dyr, feriesenter, bading, is, flødeboller, hoppeputer, deilige middager på koselige steder og et fantastisk bryllup - en herlig reise!

Mannen løp sitt første løp, en mil på 42 minutter og iherdig trening ga resultater - moro!

Vi koste oss masse hjemme også, og med godt vær fikk vi innvidd den nye uteplassen skikkelig. Bryllupsdagen vår feiret mann&kone på Koster en hel dag! Picnik og soling på en flott sandstrand - helt fantastisk!




I august fortsatte sommeren og det gode været, og vi fikk båten tilbake fra reperasjon. Noen fine båtturer fikk vi til, og små og store koser seg på sjøen!

Hele familien reiste på tur til Skien rett før skolestart, og vi hadde en kjempefin dag sammen med vakre Silje og hennes fine familie - mange gode minner og nye vennskap er skapt ♥ 

Midt-i-mellomsøster begynte i 1. klasse og storesøster i 5 klasse - tenk 2 store, fine skolejenter ♥ Til skolestart ble det også nytt rom til 1. klassingen.




I september fyllte storesøster 10 år! Hun er en selvstendig og flott jente som er utrolig flink og snill med søstrene sine. Høsten lot vente på seg, og vi gikk i sommerklær til langt ut i september. Når bladene alikevel begynte å falle mot bakken, krøp vi inn og tente levende lys og begynte å glede oss til juleforberedelsene☺

Mannen løp halvmarathon(Oslo marathon) på en imponerende tid, og han har meldt seg på marathon i 2014! Det var en stolt konemor som heiet på sin mann♥




Med oktober kom høsten, og mannen ble et år eldre. 

Vi var på fine turer i nærområdet i deilig høstsol. Ungene koste seg masse med å samle blader og nøtter. Når ruskeværet kom koste vi oss innendørs med levende lys, fyr i peisen og friske blomster på bordet.




I november fyllte vakre midt-i-mellom 6 år! Snill, god og utrolig omsorgsfull er den lille, store prinsessa vår♥

Med november kom også juleforberedelsene, og til min manns store fortvilelese ble det spilt julemusikk i heimen leeeenge før 1. desember. Jeg var med å arrangere julemesse på Frelsesarmeen her vi bor, og jeg fikk hentet frem scrappeferdighetene mine igjen. Dette ga mersmak, og jentene og jeg hadde juleverksted hvor vi laget julekort sammen. Fotograferingen til årets julekort ble også gjennomført i november.

På husfronten begynte vi å planlegge innredning av kjelleren, og mannen snekret overbygg til kjellernedgangen.




Så kom herlige desember, barna fikk hver sin pakkekalender for å telle ned til julekvelden, og mor kunne selv kjenne sommerfuglene i magen over forventningene når kalenderene var hengt opp. Lillesøster derimot synes det var tull å pakke opp en gave hver dag, så hun gjorde kort prosess! 

I midten av desember overrasket mannen min meg med en helgetur til Gøteborg! Vi hadde en utrolig koselig helg der sammen♥ 

Vi har bakt litt julekaker, laget julegodis og pyntet pepperkakehus. På Luciadagen innførte vi en ny tradisjon her hjemme, vi bakte lussekatter(kvelden før) og vekket barna med kakao, lussekatter og sang på morgenen! 

Tradisjonen tro har vi også i år hatt julemiddag med gode venner helgen før jul, mannen koste seg meg å lage nydelig mat, mens konen i huset frydet seg over å kunne dekke bordet med arvesølv, dekktalerkner og stetteglass!

Vi fikk en helg med snø i midten av desember, da rakk barna å teste ut kjelkene og å lage snømenn før den regnet bort igjen! Det har vært mye vær i desember, med enormt mye regn og vind! Tiltross for at julehelgen og påfølgende dager nok hadde sett koseligere ut med et lite dryss snø, er det ingen tvil om at små og store koste seg masse!

Romjulsdagene har vært rolige, med noen juleselskaper og mye kos her hjemme♥

Nyttårsaften skal feires sammen med gode venner!


Jeg vil nok en gang få takke alle mine lesere for at dere holder følge med meg, tiltross for at jeg det siste året har blogget mindre, og har vært utrolig dårlig til å legge igjen spor etter meg hos dere andre fine bloggere! Nytt år og nye muligheter ligger forann, jeg skal forsøke å bli bedre!
 
Tusen takk for det gamle, og velkommen 2014!
 
RIKTIG GODT NYTT ÅR
 

6 kommentarer:

liven sa...

Tusen takk for en flott bildeopplevelse Livy!
Nydelig!
Ønsker deg et godt nytt år sammen med dine :)
Klem!

ingridsboble sa...

Ble inspirert av deg i går til å lage min egen lille oppsummering. Moro å se tilbake på året :)
Godt nyttår til deg!!!
Klem fra ingrid

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Flott oppsummering av året som er over i historien :)
Riktig Godt Nyttår til deg !!
Nyttårsklemmer fra meg, Heidi

Unknown sa...

Her var det mange koselige bilder ;)) Ønsker deg og dine ett godt nytt år ;)))
Stor klem Elisabeth

Guttemamma sa...

Mye koselig å se tilbake på!!
Godt nytt år!
Klem♥

Camillas Lantliv sa...

Hei Livy.

Ser ut som dere har hatt en flott år. Koselig å se bilder slik fra hver måned.

Er så glad at jeg får følge deg både her på bloggen og på instagram.

Stor klem fra Camilla <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...