tirsdag 12. februar 2013

Oreoiskake med bringebærcolis




Hei alle gode!

På morsdagen fikk jeg servert en nydelig iskake av mannen og barna. Jeg la ut bilde på Instagram og flere har spurt etter oppskriften så her kommer den☺


Oreoiskake med bringebærcolis

Mandelbunn:
5 eggehviter
250 gr sukker
250 gr malte mandler

Is:
5 eggeplommer
100 gr sukker
0,5 liter fløte
1 pk oreo-kjeks(12 stk)

Fremgangsmåte:
Mandelbunnen:
Eggehvitene stivpiskes, tilsett sukker og malte mandler.
Stekes i springform str 24 cm midt i ovenen ved 175 grader i 20-25 minutter.
Avkjøles

Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis.
Pisk fløten stiv og bland den deretter med eggedosisen. Ha oreo kjeksen i en plastpose og knus den med kjevle og tilsett den i blandingen. Blandingen legges på mandelbunnen, og settes i fryseren i minimum 4 timer. Tempereres i ca 30 minutter før servering. Serveres med bringerbærcoulis, og pynt gjerne med friske bringebær.

Bringebærcoulis:
1 kurv bringebær
1,5 dl sukker
vann

Fremgangsmåte:
Mos bringebærene med en stavmikser, og kok opp med sukker. Tilsett litt vann(max 1 dl). Kokes til en sirupaktig konsistens. Siles gjennom en sil/klede.


Velbekomme


8 kommentarer:

am design sa...

Hei på deg! Nam, nam. Den så veldig god ut! Så heldig du var da!!!
Ha en fin dag!
Klem fra Anne-Marit

ingridsboble sa...

Oj Oj! Dette så farlig godt ut! Denne må jeg absolutt prøve en gang :)
Ha en fin kveld!
ingrid

Linda sa...

Den så fantastisk god ut! :)
Ha en fin dag!
Linda

Anonym sa...

Vilken skön blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se

Anonym sa...

Hei Livy og takk for sist. :-) Den kaken ser og høres fantastisk god ut. Det blir nok ikke så veldig lenge før jeg er nødt for å prøve ut den selv. :-)

Anonym sa...

Hei;)

Denne må vi prøve snart...;-))

Klem Anette

h.espe sa...

Hei, og takk for koselig hilsen hos meg :)

Nam, nam, nam altså - dette så bare utrolig godt ut, og jeg fikk lyst til å gå igang og lage en slik kake med en gang.. ;)

Fortsatt fin alle hjerters dag til deg!

Klem fra Hildegunn

Anonym sa...

Hei Livy.
Takk for oppskriften på en utrolig god kake. Lagde den for noen uker siden og den var en virkelig vinner. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...