mandag 6. juni 2011

Mandag og dåpsplanlegging


Mandag morgen og solen skinner - jeg nyter det nå, for i følge værmeldingen skal regn, lyn og torden komme innover oss i løpet av få timer.

Helgen har vært fantastisk både i forhold til at alle har hatt fri her i heimen, været har vært bra og vi har kost oss masse sammen med gode venner.


Jeg har ikke så mange planer i dag annet enn å lage middag til resten av familien kommer hjem, og kose med lillesøster da selvfølgelig ♥♥♥

Utover det tror jeg at jeg skal kose meg med å planlegge litt til barnedåpen som skal være til helgen.

Dette er gjort;
♥ Dåpskjolen er vasket og strøket - den er 124 år gammel og nyyydelig.
♥ Snittene er bestilt
♥ Blomsteroppsatser til bordene er bestilt(lyserosa peoner, dusgrønne nellik og hvite roser)
♥ Lys og servietter er kjøpt inn

Til kakebordet tror jeg det blir disse kakene;
♥ Marsipankake med bilde av dåpsbarnet(mamma har bestilt denne)
♥ Mokkakake(svigermor baker)
♥ Bløtekake med jordbær
♥ Pasjonsfruktkake med brownies bunn(som på bildet i dagens innlegg)

I tillegg blir det fruktfat, noe salt(potetgull/saltepinner) og søtt(marengs og rosa snop)

Hva må gjøres:
♥ Kjøpe dåpslue(har noen et tips om hvor jeg kan få tak i det blir jeg glad!)
♥ Kjøpe silkebånd
♥ Kjøpe dåpsgave
♥ Kjøpe sommerfugler(fjærlette) på panduro til bordpynt
♥ Stryke duker
♥ Prøve kjolen jeg har tenkt til å bruke for å se at den passer
♥ Stryke kjolene til storesøstrene

Ja, så i dag blir det å planlegge resten ♥


Ønsker deg en fin mandag!!

Klem fra Livy

7 kommentarer:

Gry sa...

Så spennende!! Mye å tenke på:) Så stas med en så gammel dåpskjole! Jeg kjøpte dåpslue på Reflex eller Barnas Hus, der selger de ihvertfall dåpskjoler og slikt, men vi har faktisk aldri brukt den...
Dåpsdagen blir feiret stort her i huset også, det er jo så fantastisk det som skjer!!

Ønsker deg en herlig dag!
Klem fra Gry

Catrine sa...

Her sitter vi og ute og nyter de siste solstrålene. Heldigvis fin temperatur, men skyene kommer veldig for nå ser jeg...

Dåp er en koselig og flott dag! Og det høres jo ut som du har det meste under kontroll!
Den kaka du har bilde av i innlegget ser bare nydelig ut! Det ligger kanskje oppskrift i bloggen din? Visst ikke blir jeg veldig glad for evt. link. Det er alltid gøy å prøve nye kaker. :)

Ha en flott mandag!

Anita sa...

Det høres ut som du har full kontroll på dåps-planlegginga. Lykke til vidare med gjennomføringa! Kjekkt å gjere det litt grundig, det er jo ein dag som alle sett pris på, og kosar seg.

Ha ein flott dag!

Annfrid sa...

Lykke til med resten av forberedelsene:-) Kjempe stas med dåpskjole som har vært så lenge i familien. Lykke til med alt:-)

Klem

Størstepia sa...

Er så moro å kose seg med planleggingen:) Her har du jo alt under kontroll!! Vi har også en gammel dåpskjole som vi brukte i snuppa dåp for to uker siden, den er 108 år, og jeg syns det er kjempestas å bruke den. Er den fra din eller mannens side? Vår er fra min side, og jeg & snuppa er de eneste jentene som er døpt i den;)
Dåpslue kanskje de har på f.eks babyshop, eller så hadde de en flott dåpskjole på Kappahl for en stund siden, kanskje de har luer der også?
Kos deg videre med planleggingen, gleder meg til å se bilder neste uke!
Klem fra størstepia

Unni sa...

Det er koselig å planlegge dåp:)

Høres ut som om du har god kontroll, og det er alltid godt.

Lykke til videre.

Kaken på bildet såg jo berre kjempegod ut.. nam nam.

Ønska de og dine ei fin uke.

Anonym sa...

Ååå, hjelp som tiden går!!!!
Lille snuppelupp blitt så stor allerede!!??!!
Lykke til, kjenner til planleggingen, men så utrolig morsomt!!!
Kos deg masse både før, under og etter dåpen :O)
Stor klem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...