søndag 24. mai 2009

"Loppelykke"

o
At et funn på loppemarked kan gjøre meg så glad, overrasker meg egentlig litt - hmmm ja for det har seg slik at jeg tidligere når jeg har vært på loppis kun har kommet hjem med små skatter - slettes ikke ubetydelige, men så små at de fint har fått plass i vesken(les; føltemugger og annet vakkert porselen). På fredag var jeg som kjent på loppis, og det var et stort og bra loppis *smile*
o
o
Foruten et vakker sausenebb og en søt fløtemugge, ble denne talerkenhyllen(til barnerommet selvfølgelig) og denne fine kurvstolen med hjem - Tusen takk loppedronning(*fniiis*) Linda for at du tok meg med *love you* og fant disse herlighetene til meg.
o

o
Litt salmiakkvann og tre bokser quiclac senere ser stolen slik ut, og jeg er kjempefornøyd! Den har fått plass på svalgangen sammen med blomsterbordet jeg kjøpte på Indiska i fjord. Det quiltede teppet som henger over rekkverket kjøpte jeg på Coop extra for et par uker siden - det er kjempefiiint *smile*
o
Talerkenhyllen kostet kun 30 kr, og det synes jeg er overkommelig ;-) Den er ikke malt enda, men bengalakken er kjøpt inn og jeg håper å få startet med et strøk i morgen etter jobb.
o
o
Til uken begynner vi forhåpentligvis å male rekkverket på svalgangen, og det gleder jeg meg masse til - er så utrolig lei av det impregnerte matrialet. Gulvet på svalgangen skal det også gjøres noe med, men om det blir i år er jeg usikker på. Planen er å ha grå fliser lik de vi har i gangen her. Ellers har jeg fått plantet alle blomstene vi kjøpte på fredag, og det ble riktig så fint både på svalgang og på verandaen bak huset.
o

o
Tusen takk for alle hilsner dere legger igjen hos meg, jeg setter kjempestor pris på det!
o
Ønsker alle en fin start på den nye uken!
o
Stor klem fra Livy
o

24 kommentarer:

Lisas hjem og skatter sa...

Så fin stolen ble :) jeg elsker loppemarkeder selv, bare så synd at det er så lite av det her i trøndelag!!! huset deres var virkelig vakkert! Herlig med nytt hus :o)

Koselig blogg :) følger deg gjerne videre! :)

ps - gratulerer som vinner hos loppehjemmet :O)

klem/lisa

Sommerlyst sa...

Herlige bilder fra svalgangen/porchen....! Misunner deg litt den ja...hihi!

Stolen ble jo kjempefin som hvit - godt kjøp!! Tallerkenhylle på barnerom er praktisk og flott!

Ha en fin ny uke!

Klem M

Guttemamma sa...

Skjønner godt at du er fornøyd,stolen ble jo så fin!!! Og hyllen får vi vel se...???Natti natt

Unknown sa...

Så mye fint du fikk tak i på loppis! Stolen ble jo bare sååå fin!
Lykke til med malingen, både av svalgangen og hylla:)

Ha en fin uke:)
Klem Linda

tinemor sa...

Åh. så heldig du er som fant en slik kurvstol på loppis.
De er så vanskelig å få tak i.
Den ble kjempefin i hvitt.
Kos deg i svalegangen din.
Klem

Jannicke sa...

Flotte funn, som ble enda flottere etter maling!
God mandag til deg. J.

Minmill sa...

Med en gang jeg ser en overskrift som inneholder "Loppe", så er jeg der med en gang. Jeg elsker jo lopper (kommer an på hva det er), men det du har funner, var jo helt topp. Spesielt den tallerkenhyllen var du heldig med synes jeg. Det er jo så dekorativt og så mye du kan ha i den. Også 30 kroner da, det er jo nesten som å få gratis det. :)))
Ønsker deg en fin dag. Klem Minmill

Anonym sa...

Man må si seg meget godt fornøyd med sånn uttelling fra loppisen, og spesielt når det ferdig resultatet ble så fint! :)

Ordentlig koselig på svalgangen.

Lykke til med maling av både tallerkenhylle og rekkverket.

Håper du får en fin mandag og start på uke med masse sol! :)

Klem fra Line :)

Annika sa...

For nokre herlege loppefunn du har gjort! Kan tenke meg hylla også blir lekker:)

Ynskjer deg ei flott veke!

☆Therese sa...

Så fine loppiser! Kurvstolen ble jo kjempefin, det ser skikkeligkoselig ut i svalgangen deres :O) Herlig med blomster!

Ønsker deg en god uke!

aase sa...

Åhhhhh,så koselig stol!! Å du er jo bare så rask, alt er gjort i en fei hos deg vennen!!

Unknown sa...

Utrolig kul den stolen ble! Er jo sånn de selger på bohus til en tusenlapp liksom...og selvfølgelig mye gøyere å ha laget det selv :)
Hvordan får du opp sånn: "you might like these stories" med tre likner under ? Det skulle jeg gjerne hatt på bloggen min nemlig..?

liven sa...

Liker den der svalgangen din Livy:o)
Så heldig du var med dine funn da!!
Kjempekoselig kurvstol...og du er jo en kjapping da!!
ha en fortsatt fin mandag og en god uke:o)

AG sa...

Så flott svalgangen din er! Nydelig altså:) Og loppisstolen passet jo perfekt inn.
Håper du får en flott uke!
Klem AG

Christinas låvebutikk sa...

Kjempefin ble den! Koselig med kurv!
Skal dra å kjøpe meg stol på IKEA! De er også ganske fine!
Ha en nydelig kveld!

Fru Luna sa...

Flott stol!!! Var det spraylakk du brukte?
Herlig uteområde dere har :) Det pleddet kunne jeg tenkt meg ;)

Klem Linda

LYKKEBO sa...

Det er gøy med loppemarked! Stolen ble kjempe fin!!

God kveld til deg:)

Christina sa...

Heldiggrisen! :)
Her på Romerike er det ikke en tallerkenhylle å oppdrive! Sukk.. Og kurvstoler? Nopp..
Ble kjempe fint! Gleder meg til å se svalgangen malt..

Stor klem fra
Christina

Emmas Verden sa...

Så heldig du var med loppisen da..noen skikkelige funn ;) Det er jo derfor det er så spennende med loppiser,en vet aldri hva en finner ;) Det ble kjempefint hos deg..gleder meg til å se tallerkenhylla full av bøker ;)Ha ei strålende uke!!!Klem til deg ;)Anne***

Anonym sa...

Så heldig du var som fikk vært der. Jeg hadde også så veldig lyst, men ettersom jeg ikke har lappen blir det vanskelig å komme seg på slikt. Æsj altså. Og mannen min -sjåføren i dette huset - jobber hver eneste gang det er loppemarkedhelg. Arg!

Det var utrolig flotte ting du har fått tak på og så lekkert det ble når det fikk pusset seg opp litt :D

Lene sa...

Å så heldig. Er på jakt etter en slik stol på loppiser for tiden jeg også,men ikke funnet noen enda.
Fin blogg:)
Lene

Fotballmamma sa...

Nyydelig..rett og slett. Heldig var du med de funnene, men ikke minst har du vært flink med å sette ditt preg på dem! Herlige bilder!(:

Ann-Cathrin sa...

Ja det var kupp! Det er bare så flott hos deg!!

Vinglefrøken sa...

Jeg får alltid lyst til å fly av gårde på nærmeste loppemarked etter å ha sett slike fine bilder som fra din blogg! Stikker gjerne innom igjen og blir inspirert, jeg! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...