lørdag 15. januar 2011

Nye lyse og lette gardiner


Julen er ute av stua, og for et par dager siden fikk jeg hjelp av min kjære mamma til å henge opp nye stuegardiner. Vel, nye og nye.. jeg kjøpte de i våres, og de har ligget i skapet frem til nå. Det er godt å ha en snill mamma  som kan hjelpe meg når min helse ikke er helt i vater omdagen. Tusen takk


Gardinene er hvite og lette med fine hvite broderier på, de er fedrigsydde med maljer, noe som gjør at de henger veldig pent på gardinstengene. Gardinene kjøpte jeg i denne herlige butikken til en meget hyggelig pris(i overkant av 500 SEK for to lengder). Er du på handletur i grenseland (les; Nordby shoppingsenter) anbefaler jeg virkelig å ta tur innom der.


På denne tiden av året er jeg som mange andre opptatt av å få inn så mye lys som mulig i rommene. Når de mørke gardinene er tatt ned, og de lyse har kommet opp, synes jeg det er deilig å ha hvite duker på bordene som har mørke bordplater. Jeg bruker teflonduker, da de tåler flekker fra skitne barnehender(bare å tørke av med en fuktig klut - ganske enkelt genialt!).

Min mammas beste veninne kom innom i går med denne nydelige buketten med tulipaner som nå står på spisestuebordet. Buketten fikk jeg i anledning min vel overståtte 30 årsdag - Så koselig


Her er det gråvær i dag, og ungene er i full gang med livlig lek i loftstua. Lillesøster og mannen har hatt en runde med omgangssyke så jeg tenker det blir en deilig lekedag inne i dag.

Håper du koser deg der du er,ønsker deg en herlig helg!

10 kommentarer:

Christina Mari sa...

Så godt når lyse & lette gardiner kommer inn. Man slipper inn så mye lys,å ting blir så mye lettere.
godt å ha en god mamma som hjelper.
Ha en god lørdag.
Klem Christina

Ninas Interiør sa...

Hei på deg! For noen nydelige gardiner! Godt vi kan dra over grensen og shoppe litt innimellom!

Og veldig kjekt med snille mødre som hjelper oss når det trengs!:)

Kos deg i helga! Klem Nina

Solstrålå sa...

Heia!!
Stakk innom for å ønske deg en god helg!!
Ja nå er vi hungrige etter lys og sol!!
Ingen tvil om det nei!!
Goe klem fra Sol

Hvite engler sa...

Hei, her inne var det koselig...♥ gleder meg til å følge deg videre,klemmer

Mitt hvite hus sa...

Ja nå er det deilig å få lyse lette gardiner... få inn mest mulig lys i rommet... flotte gardiner..
og en nydelig tulipan bukett..

ha en fin søndag
klemmer

Christina sa...

Åhh.. Deilig med lyse farger.. Minner meg om våren! :)
Her har også gubben og snuppa hatt runden, tror jeg har sluppet unna fordi jeg er gravid. Takk og lov! hahahahhaha..

Stor klem

helen og gutta sa...

kjempefine gardiner du viser, jeg er også på jakt etter det perfekte paret med lyse gardiner men har fortsatt ikke funnet de.

aase sa...

Så deilig med god hjelp av mamma da!!

Det ble veldig lekkert og smaken din er helt smashing så du har det alltid lekkert!!!

Tapeten på rommet til storemor var jo bare så fin. Det kommer til å bli et flott storjenterom!!!

Top model er like inn her, 9 og 11 nå og det brukes nok hver dag ja. Detblir mange framtidige designere av disse bøkene.....

☆Therese sa...

Nydelige gardiner!!
Deilig å få litt lys og luft inn i rommene :)

Ha en god uke,
klem

Jatte sa...

Hei hei :)

Koselig at du ville delta på give awayen min♥
Så fin blogg du har!

Ha en finfin kveld,
Klem Jatte♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...