søndag 19. mai 2013

Herlig!



Heisann!

For en herlig pinsehelg vi har hatt her hos oss! Sol og varme - ja, gradestokken har vist hele 27 varme i skyggen - helt herlig!

På lørdag var mamma og jeg på et gartneri og handlet blomster til å ha i pottene ute. Kan nesten ikke skjønne at det er et helt år siden sist vi var der☺Endelig ligger sommer'n rett rundt hjørnet!

I kveld har jeg plantet de ut i pottene sine, og mens jeg plantet så jeg både veps og humler som suste forbi☺



Fra fine Silje, med bloggen Silje-sin er jeg blitt utfordret til å bli en humlevenn, og det vil jeg gjerne!

Det er Anne med bloggen Moseplassen som har tatt initsiativet til dette og på sin blogg skriver hun blandt annet dette:

"Zzzzz-zzzz-zzz :)
Hva er vel en sommer uten lyden av summende insekt? Og ikke minst, hva er vel sommer uten blomster og frukt?

Bestanden av humler er i sterk nedgang. Det betyr at det blir færre og færre av de generelt, og at enkelte humlearter er i ferd med å bli helt utryddet. Humlen er en utrolig viktig pollinator og uten den vil vi få dramatisk mindre frø, frukt og grønnsaker."
Jeg synes det er viktig å holde fokus på at humlebestanden må bestå og jeg ønsker å utfordre tre av mine blogvenner som jeg vet er glad i hage og blomster til å være med på dette! 
Jeg utfordrer LivenCamilla: Med bloggen Hjem & Glede og A-H: Med bloggen Livet på landet til å være med og jeg håper dere tar utfordringen jenter☺


Nå er det på tide å ta kvelden☺

Ønsker deg en fin uke som ligger forann!

Klem fra Livy


3 kommentarer:

A-H sa...

Jeg tok utfordringen, og jammen har jeg laget et innlegg, takk for sparket bak Livy ;)

Veldig hyggelig å få besøk på bloggen av deg ;)

Vakkert innlegg fra deg, er så pent på svalgangen din :)

Ønsker deg er super uke ;)

Hjem & Glede sa...

Kjære Livy!
Å så masse snop du har kjøpt deg!
Liker alle blomstene og så flott du har pyntet.....
Ble inspirert,men alt er så vanskelig med bare 1 fot......den andre er jo gipset til kneet så i år blir det lite hage og lysthus på meg dessverre....
Skal nok ta humle utfordringen din,men det blir noen innlegg til da jeg har lyst å få plantet pent jeg og:))))

Ha en flott FLOTT uke søde.
Klemmmmm
Camilla .

♥ Netta ♥ sa...

Ja, er det ikke fantastisk når vinteren slipper taket og vi kan rusle rundt i hagen og se alt som spirer og gror. Dessverre ser det ut som om brunsneglen har hatt det godt i vinter hos oss og i dag har jeg plukket 6 stykker :-( Men, jeg skal nok få has på de :-) Her hos oss er det faktisk endel humler og jeg har allerede sett flere stykker. Her får de leve i fred i sus og dus ;-)

Ha en fin onsdag!

Klem
Netta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...