torsdag 23. desember 2010

Dagen før dagen

Ja så nærmer den store dagen seg, og jeg har senket skuldre ned og er i rute - en god følelse.
o
Her i huset startet dagen rolig med barne-tv for de små, og en kaffekopp og et blad i sofakroken foran peisen for de store. Etter en lang deilig frokost spilte familien brettspillet "Se hva jeg kan" sammen - artig at lillesøster også kan være med! Hyggelig når man har tid til å sette seg ned sammen og gjøre slike ting synes jeg.
o

o
Resten av juleforberedelsene ble gjort i går, og nå er juletreet pyntet og står så fint her i stuen. Vi hadde vår tradisjonelle vennemiddag i går kveld, og det ble en særdeles koselig aften! Min kjære mann disket opp med en nyyyydelig tre retters middag - du er så utrolig flink kjære!! Og han har nå virkelig lagt lista for de neste årene *smiler* Det er også min mann som står for julemiddagen i morgen, da kommer svigermor og svigerfar, oldemor, bestemor og tante på besøk - vi gleder oss!
o

o
Bildene i innlegget i dag er fra det ferdig pyntede bordet til vennemiddagen i går. Da mannen min la opp alle rettene før servering av maten, var det kun glass, bestikk, servietter og dekktalerkener på bordet da vi satt oss. På dekktalerknene lå det nydelige brikker som min mor har brodert i Hardangersøm, et nydelig smykke av et håndarbeid. Sølvbestikket er arvet etter mine besteforeldre, som de fikk til sin bryllupsdag i 1938 - sirlig gravert med initsialer og dato - vakkert.
o
Nå er det tid for å nyte resten av dagen frem til nissegrøt hos svigermor og svigerfar i ettermiddag, samt julekonsert i kirken i kveld.
o
Håper du har det bra der du er - Må julefreden senke seg over stall og stue!
o
Ønsker deg en fin lille-julaften!
o
Go' klem fra Livy

3 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Kikker innom for å ønske deg og dine en fin og fredfull julehelg =))

kos dere masse..

klememr

Ann-Cathrin sa...

Så veldig fint dekket bord.Flink du er! Høres koselig ut med venne middagen, og så flink mann du har da! Men han har tydeligvis en kone som vet å sette pris på det og:) Ønsker deg og dine en flott julefeiring. Veldig koselig bilde i headeren du har nå:)

S_U_F_69 sa...

Riktig god jul til deg og dine :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...