tirsdag 23. august 2011

En bekjennelse og hagehortensia


Hagen vår er ikke noe å skryte av! Jeg må innrømme at den er et ned prioritert område. Nå består den kun av en grønn gressmatte, som for å være ærlig ikke er særlig pen!

Jeg har siden vi begynte å planlegge husbyggingen drømt om hagen, og om hvordan den skal bli, men vi kommer liksom aldri i gang. I høst/vinter planlegger jeg å lage en skikkelig skisse på hvordan vi skal ha det, slik at vi kan starte med opparbeidelse av uteplass og hage neste vår(jeg har hørt meg selv si dette flere ganger før, så får vi se hvordan det går nå).



Men jeg må jo ha blomster rundt meg, og siden det er dårlig med blomsterbed rundt huset har jeg diverse blomster plantet i potter og kurver rundt omkring.

De jeg er aller mest gla' i er hortensiane. Den lilla/blå kjøpte jeg i vår, men den hvite har faktisk overvintret i kjelleren fra i fjor. Det morsomste av alt er at den hvite til å begynne med var to små potteplanter(kjøpt på Rema) som sto i tv stua - da de blomtret seg ferdig plantet jeg de ut, og med ny jord og gjødsel har de blitt utrolig fine! 


Her er prinsessene beundrende til de vakre blomstene ♥ bildet tok vi i helgen!

Her skinner solen fra blå himmel i dag, og jeg skal ut å sole meg litt før storesøster kommer hjem fra skolen.

Ønsker DEG en fin dag ♥



2 kommentarer:

Silje Kristin sa...

Hortensia er utrolig flotte å se på, og iallefall når man får dem til slik som du har gjort her :)

Håper du har en flott tirsdag :)

MissMette sa...

Hortensia er nydelige ღ Drømmer om en lettstelt, romantisk hage jeg også :) Men etter at vi ble ferdige med oppussingen av huset vår har det blitt dårlig med planlegging av hage... og vet heller ikke om det blir på aldri så lang til heller... men jeg drømmer og ser etter inspirasjon både i magasiner og blogger - og det syns jeg er veldig koselig ღ Ønsker deg en fortsatt fin dag. Klem fra Mette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...