mandag 5. desember 2011

5. desember og totalt misslykket gulrotkake


God kveld i stua!

I går ettermiddag skulle vi ha besøk og jeg satt i gang å bake gulrotkake. Jeg brukte Leila Lindholms oppskrift, men byttet ut hvetemel med et lyst glutenfritt mel da vi holder på å sjekke ut om det er hvete storesøster får eksem av.

Ja, for å gjøre en lang historie kort ble kaka heeeelt misslykket! Med en "smulete" deig var det ikke mye å pynte og servere☺

Vel, jeg har lest om cakepops og cupcake bits så det ble det! Jeg tok den misslykkede bunnen og blandet sammen med frostingen, satt de ferdige kulene kaldt en liten stund og dyppet de i hvit sjokolade. Morsomt å lage og de gikk ned på høykant!

Det blir definitivt ikke siste gang jeg lager dette.

Om noen av dere har oppskrifter på kaker med glutenfritt mel tar jeg de gjerne i mot☺


Ønsker DEG en fin mandag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei!

Min mor har cøliaki så gltenfritt har jeg bakt flere ganger.
Det fungerer ikke å bare bytte ut vanlig hvetemel med glutenfritt mel dessverre. Glutenfritt mel er til tider vanskelig å bake med.

Jeg har oppskrift på en veldig god ostekake med sitronsmak hvor bunnen er glutenfri kjeks. Rop ut hvis du vil ha oppskriften!

Ha en fin kveld videre!

- Line :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...