fredag 2. desember 2011

2. desember - svibler i krydderskuffen


 
Er det kryddeskuff det heter? Ble plutselig så usikker, siden den er så stor - fin er den iallefall ☺ Skuffen er fra Høyang og det gir meg gode minner ♥

I dag er det 3 år siden min kjære pappas begravelse, en litt spesiel dag hvor mine tanker går til min elskede pappa! Ekstra hyggelig er det da å ta frem noe som minner meg om han, og lage noe koselig ut av det ☺


Min pappa var snekker av yrke og da han bygde hus for maaaaange år siden laget han kjøkkeninnredningen selv. I kjøkkenet hadde de en hyllerekke med skuffene som jeg nå har satt svibler i. Pappa var en samler og tok selvfølgelig vare på skuffene da de byttet ut kjøkkenet for 30 år siden. Han tenkte nok at de ville komme til nytte ved en senere anledning, og jammen hadde han rett ☺

  
  

Sviblene er helt klart en av mine favoritter - de lukter herlig, er fine å se på og minner meg om julen ♥

Rundt skuffen har jeg bunnet hamp og bånd. Mellom sviblene står en fin julekule i fattigmannssølv med en blonde på - God Jul!


I mammas hage fant jeg mose - ikke værst å ha det så lett tilgjengelig☺

Akkurat nå står skuffen på kjøkkenbordet, men kanskje det er i vinduskarmen den skal stå?


Ønsker deg en fin 2. desember ♥


6 kommentarer:

Fruehuset sa...

Så vakker:)
Fint når slike fine ting har gode minner knytta til seg.

Ønsker deg ein fin fin fredag:)

salige lavendel sa...

Dette var kjempelekkert!!! For et hell at han tok vare på de skuffene. Takk for hyggelig hilsen hos meg =)

Fra huset i svingen sa...

Det var utrolig fint med svibler i krydderskuffen :-D
Love it!!!

Klem Karianne

♥ Netta ♥ sa...

Så koselig denne krydderskuffen etter din kjære pappa ble. Ekstra hyggelig å omgi seg med ting etter sine kjære. Svibler er nydelige og de lukter så godt. Mine første svibler har sprunget ut nå så jeg må nok skaffe meg nye snart :-)

Ha en fin, fin helg!

Klem
Netta

S_U_F_69 sa...

Nydelig minne fra din pappa. Er det virkelig 3 år siden. Jeg minnes det jeg også. Har fulgt bloggen din lenge nå :) Min pappa er forresten også snekker.

Bettum Villa sa...

Så fine bilder! Fikk lyst på noen svibler plantet slik jeg også ;).
Klem Madelén

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...