tirsdag 6. desember 2011

6. desember ♥ Vinterens første snø og makroner


Ute daler den første snøen og legger seg som et hvitt fint teppe over bakken ♥ Herlig hvitt, lyst og koselig ♥ dette har vi ventet på!


Frem til i formiddag hadde jeg ikke smakt makroner før, men har drømt om det i lang tid! Da vi var i Gøteborg fant vi en fransk delikatesse butikk ♥ her hadde de nydelige oster, oljer, bakverk med mer☺

Med meg hjem ble denne esken med herlige makroner. De holder 14 dager i kjøleskap fikk jeg vite, så i dag var det på tide å smake en makron i stede for en pepperkake til kaffekoppen.

 
 

Og jeg ble IKKE skuffet! Ikke ble det bare en heller, jeg måtte ha to☺

I esken jeg kjøpte var det tilsammen 8 makroner; to med karamell, to med lakris, to med bringebær og to med sjokolade ♥


I et av julebladene jeg har kjøpt i år står det oppskrift på julemakroner - kanskje jeg skal prøve meg på det til jul? Noen med erfaring med makronbaking? Noen tips å gi kanskje?


Her skal snøen nytes før det bærer avsted på barnekor og gospelkor i ettermiddag/kveld☺

Ønsker deg en fin tirsdag!

Klem fra Livy

3 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, de macronene så gode ut :-) Ha en fin kveld :-)

A-H sa...

Nam, de var lekre du;)

Kos dere på korøvelse:)

Klem

Fruehuset sa...

NAM! det såg jammen godt ut:)
så kjekt å kunne prøve mange ulike typer.

Eg har dessverre ikkje laga det sjølv, men håpar å få gjort det på det nye kjøkenet:)

klem m:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...