fredag 22. mai 2009

Blomster til krukker og kar


o
En hel masse regn har bøttet ned her på Østlandet i formiddag, men det stopper ikke meg og min mor når vi har planene klare :-) Kl 10 sto vi på utsiden av gartneriet parat til å handle inn blomster til bed, krukker og kar! Mamma har en uskreven regel og det er at man ikke skal plante ut før etter 20. mai(vel litt har jo stått ute, som lavendel og stemor - men ikke noe mer). Så her i huset blir det som mor har sagt ;-)
o
Vi har vært på Ilebys blomster i Fredrikstad i dag - et fint gartneri med flotte blomster til gunstige priser - også er servicen helt upåklagelig! På de to bildene i dette innlegget ser dere mor og datters blomstershopping(vi er nok bitt av samme basill!) - ikke skjønner jeg hvordan vi fikk plass til alt i bilen, men det gikk akkurat. Lillesøster har hatt blomster på alle kanter av seg i bilen og hun var strålende fornøyd og sa "omster, omster" hele veien hjem.
o
I ettermiddag er det et stort loppemarked rett i nærheten hvor vi bor, mamma har sagt hun kan se etter jentene mens jeg tar meg en tur dit og det gleder jeg meg masse til!
o
o
I morgen håper jeg været blir bedre slik at vi kan pusle med plantingen.
o
Ønsker dere alle en riktig fin fredag, og tusen takk for alle hilsner i det forrige innlegget mitt!
o
Stor klem fra Livy

17 kommentarer:

Jorunn sa...

Ahh, er det ikke herlig å gå litt berserk noen ganger ;0) Ble masse flotte blomster dette da! Regner med det kommer innlegg senere med alle blomstene i potter og kar dandert rundt omkring :0) En herlig tid dette! Lykke til på loppemarked!

Christina sa...

Hihi.. Ser ut til at du har litt å gjøre i helgen!
Jeg skal ut med "syklubben" i dag!:):):)

Klem klem fra
Christina

liven sa...

Så kjekt dette er:o)
Masse flotte blomster dere hadde kjøpt da:o)
jeg har vært og kjøpt to nye rosetrær i dag.....som jeg tenker å få plantet etterpå!!
i går var jeg også å handlet litt....lett å la seg friste nå som det bugner av blomster!!

Kos deg på loppis...håper du gjør noen gode funn!!

Jannicke sa...

Så mye fine blomster!
Lykke til på loppemarked!!
Fredagsklem fra J.

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så mange flotte blosmter dere har kjøpt dette er morro...
har noen jeg også som står på vent til planting...Kos dere med jobbenO=)
Klem Kerstin

Anonym sa...

Så mye fint! Ble helt glad jeg av å se bildene med så fine blomster og med de nydelige fargene :)

Fant du noe på loppisen?

Ønsker deg en fin kveld og en fin lørdag med forhåpentligvis masse sol!

Klem Line :)

Casa Selvik sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

Så mange fine blomster du har kjøpt. Håper du fant noen "skatter" på loppemarkedet!

Ønsker deg og dine en god helg!

Torunn sa...

Herlig å se at det er flere som shopper blomster!
Gleder meg til å se det på plass i alle krukkene :-)

Klem

Heidi-anitha sa...

Såååå heldig du er! Det er så deilig å gå helt berserk å handle masse nydelige blomster...

Håper det blir en nydelig sommerdag i morgen - nå må varmen komme - på ordentlig:0)

Kos deg!

klem heidi-anitha

Ann-Cathrin sa...

Her var det storhandling! Så mange flotte blomster da, kommer til å bli så flott hos deg:) Jakkene til jentene var kjempefine!! Ha en fin helg!

silje-sin sa...

Det var bilder til å bli glad av:) Det er utrolig moro med blomster! I morgen er det meldt bare sol her ihvertfall, vi krysser fingrene for det:) god helg! klem

Albertines verden sa...

Hei.
Har satt vekk 4 kopp og skål!

Silje sa...

Ååååh, så masse nydelige blomster!!! :) Håper vi får se bilde av de ferdigplantet!:) Her har de enda lite blomster på butikkene/gartneriene, men regner med i skifte til juni at det blir flere! gleder meg til å få nye planter i jorda!:)

Min lille krok i verden sa...

Hei på deg Livy

Herlighet for en blomsterprakt du har kjøpt da, glder meg til å se deg ferid utplantet, men den jobben er vel ikke gjort på 1-2-3 tenker jeg :-)

Jeg har hatt (og har for så vidt fortsatt) en lang og tung bloggtørke og klarer liksom ikke helt å karre meg ut av den, men jeg har gjort et lite forsøk igjen, så får vi bare håpe jeg klarer å komme igang igjen :-)

Loppemarked høres gøy ut, håper du finner noen skatter. Lykke til!

Ønsker deg en og dine en deilig lørdag og søndag.

Varm klem fra meg

Fru Fjeldhammer sa...

så flotte bilder.. Man blir så glad av blomster!
Kos deg med plantingen!
Spennende å se om du fant noe fint på loppiset!
ha en fin helg..
klem

Ragnhild S sa...

Heisann Livy!

Så masse flotte blomster du har kjøpt!

Du er den heldige vinner av konkurransen inne hos meg, så send meg navn og adresse på mail loppeline@gmail.com så kommer det snart en hilsen din vei:)

Stor loppeklem

Jorunn sa...

Oj, hos dere blir det fint og sommerlig nå ser jeg! Vi har to skarve balkongkasser til rådighet vi, men har ikke klart å fylle opp dem engang enda. Jeg fikk i hvert fall inspirasjon nå, her var det masse flotte blomster!! Ha en fin start på den nye uken :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...