søndag 10. mai 2009

Bollebakst og søndagstur

o
I dag har det vært en riktig "slappe-av-søndag" her i huset. Vi har bakt boller, gått tur og sist men ikke minst spist bollene - de var kjempegode og var både med og uten rosiner, ja til og med noen med smartis både inni og utenpå - Barnas favoritt! Storesøster er så opptatt av å lage melis med farge i, og i dag falt valget på blå - "smurfeblå" fant hun ut at det ble til slutt *he-he*
o
o

o
Osloturen i går var fantastisk! Vi shoppet, shoppet og shoppet - spiste, spiste og spiste og sist men ikke minst var på en FLOTT konsert. Vi hadde veldig bra plasser og satt langt fremme - gutta holdet det gående i nesten 2 og 1/2 time med mange bra egenskrevne låter + coverlåter fra mange gode artister - sjarmen er det ingen ting å si på og jeg synes hele kvelden var magisk. Om noen planlegger å dra på konsert med disse gutta i sommer, kan det absolutt anbefales!
o

* mmmmmm... deilig med "smartisboller" *
o
Turen i dag gikk til et vann i nærheten - storesøster hadde sykkelen med og det er veldig stas med den om dagen, selvom hun synes det er litt kjedelig med oppoverbakkene. Hun blir flinkere og flinkere, og vi håper å kunne ta av støttehjulene om ikke så lenge.
o
Lillesøster er mest opptatt av vannet om dagen, og det er nesten umulig å komme seg derifra - er så artig å kaste steiner i vannet.
o
oo
Jeg skrev for et par innlegg siden at jeg endelig skulle ta meg en blogrunde, men tiden flyr avsted og den strekker slettes ikke til - men tusen, tusen takk for alle hilsnene dere legger igjen til meg, jeg setter såå stor pris på det selvom jeg ikke rekker innom alle hver dag - dere er slettes ikke glemt! I morgen er det en ny uke og nye muligheter, blir spennende å se hva den vil bringe.
oo
Ønsker dere alle en riktig fin start på den nye uken!
o
Stor klem fra Livy

18 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Hei!
Nam nam disse så gode ut!
Fint vær hos dere ser jeg, her har det vært så skiftende i dag!
Søte små barn!
Ha ei fin ny uke!

Jorid + NOE Blog sa...

Så herlige bilder, og tenker meg at konserten var bra!! En kollega av meg har også vært på konserten :-)

Ha en flott uke! Klem JOrid

Christina sa...

Åhhh.. Hva shoppa du?? :)

Jeg hadde vært mer glad i det salongbordet om jeg hadde hatt mere brunt. Når vi får oss hus skal vi kjøre litt blanding av hvitt, eik og brunt! :) Det som er kjipt med bordet er at det er veldig slitt og har merkelige flekker på seg.

De bollene så gode ut. Snuppa mi fikk en selv i dag: "båålllle"! Hihi.. Her lærer hun seg ord hver dag!

Klem klem fra din bloggvenninne!

Anonym sa...

Så hygelig at du hadde en fin lørdag med shopping, god mat og ikke minst en bra konsert!

Så søte de små er :) Og særlig med blå barn etter glasuren ;)

Du, jeg har sett litt på gamle innlegg du har fra kjøkkenet ditt.. så jeg lurte på hvor er kjøkkenet fra?
Likte det kjempegodt!

Ha en fin start på uka!

Klem Line.

Unknown sa...

Så nyyydelig bilde av jentene dine nede ved vannet... Høres ut som du har hatt en deilig helg ;O) Peoner er vakre, skulle ønske jeg hadde hatt de i min hage...

Klem Susanne

Ann-Cathrin sa...

Vakre jenter på tur:) Høres ut som en helt herlig søndag! Bollene fristet:)

Silje sa...

Ser ut som dere har kosa dere skikkelig!!:) Vi har også hatt kosesøndag me hagearbeid og bollebakst!:) Herlig med nydelig sol!!:) Har vært nydelig vær hele uka,håper det fortsetter slik!:)

Tiril sa...

Herlige bilder Livy, bollene så fristene ut...
Ser ut som ungene syns det samme , herlige de er. med blå glasur under nesen, hihi.
Ha en fin ny uke.
Klem Tiril.

Drømmen om en eplehage sa...

Håper gutta boys kommer min vei i sommer!

Høres ut som en herlig søndag. Her har vi plantet hekk i øsende pøsende regnvær. Lillebror fikk lunch på trappa, men ville hjem og spise sa han. hihihi, var litt kald på fingrene.

De bollene så bra syntetisk og fristende ut du. Slik glasur må vi prøve en dag.

Ha ei fortryllende uke, klem

liven sa...

Hei Livy:o)
Så kjekt at konserten var bra...hadde ikke ventet noe annet med disse gutta da!!
Så nesten 2 1/2 time...det er jo utrolig!!
Jenten min og noen venninner skal på konsert med dem i august:o)

Deilig med hjemmebakst...ser ut som jentene koser seg ja:o)

Ha en fin mandag:o)

Liv Elin sa...

Hihi - så herlige bilder av jentene helt blå om truten , etter å ha spist boller med blå glasur !

I skrivende stund er ungene her i grden oppe hos bestemor og lager blå og råsa vafler !! Er veldig spennende m å ha konditorfarge i maten , synes de ! ;)

Koselige utebilder hos deg - ha en fin kveld videre!
hilsen fra Liv Elin
Husrom & Hjerterom

Jannicke sa...

Åh,
nå fikk jeg lyst på boller gitt!!
Høres ut som en super Oslo/konsert tur!
Jeg er også frelst på "Halleluja-gutta"..
klem til deg.

LYKKEBO sa...

Nam-nam! De med smartis på så fantastisk go ut! Tror de lett kunne blitt en favoritt her hjemme å!!;)

klem

Anonym sa...

Så delig da!! Det er så koselig med sånne dager!
Jeg misunner deg konserten.. tenkte på deg når den begynte, dilig for deg med en sånn tur!

Anonym sa...

For ett herlig søndagsinnlegg! Jeg ser dere har virkelig kost dere. Herlig å ta seg en tur ut med familien og bare ta dagen som den kommer. De bollene så skikkelig gode ut! Nam!

Så bra at du koste deg i Oslo, hadde ikke trodd noe annet ;) Jeg tror disse gutta kommer til byen vår i sommer, kanskje jeg får sett de da.

Ha flott start på uken!

Interiør 63º N sa...

Mmmmm, jammi, de bollene så gode ut, spesielt med alt det turkise på :O) Barna mine hadde i hvert fall likt det ;O)

Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag

Kirsti

Albertines verden sa...

Hei. Hyggelig om du tar deg en tur, si i fra når så kan jeg prøve å være på plass. Har gått ille mye Claire multi de siste ukene. har noen kopp med skål igjen 5-6 krus og 1 latte krus igjen. Har bestilt mer, men har ikke fått noen leveringsdato. Kan prøve å huske å gi deg beskjed når det kommer inn. Ha en fin kveld.

Anneli sa...

Uff da, nå er det lenge siden jeg har vært innom deg.. Men du er ikke glemt (:
Så koselig dere har hatt det i helgen, med bollebaking og spising!
Scrollet meg litt tilbake her og så at du ahr funnet så masse fint på Plantasjen (: Håper det er samme utvalget (og ikke utsolgt!) på Plantasjen her i byen. Har nemmelig planer om en tur dit i løpet av helgen.
Fuglebad står virkelig på min ønskeliste (:
Men det er nå sommerblomster som står på handlelisten! Må jo få det litt fint rundt huset til konfirmasjonen om en uke (:

Ha en koselig kveld Livy!
Klem fra meg <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...