mandag 20. juli 2009

Blåbærtur

o
Første dag på jobb etter at ferien er over er unnagjort, og jeg har bestemt meg for å ikke ligge på latsiden når jeg kommer hjem de dagene været er bra. Barna var på besøk hos bestemor etter middag, så jeg og Livymannen bestemte oss for å ta en liten tur i skogen for å plukke blåbær. 5 liter deilige bær ble det i bøtta - herlig! Nå skal det bli syltetøy som vi skal nyte godt av i vinter på pannekaker og brødskiva - NaM!
o
Ønsker alle som er innom en riktig fin start på den nye uken!
o
Klem fra Livy

*Foto er funnet på internett*

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nam,nam! Leste på en annen blogg også at blåbærene er modne nå. Jeg må nok sende mann og barn på blåbærtur i morgen - vi har jo ett så flott sted der det myldrer av disse små blå. Håper bare ikke det blir regn - men da får de kle seg etter været ;) Hedvig elsker blåbær, så tipper hun går ut selv om det høljer.

Ferien er over for denne gang? Jeg har gått ut i permisjon og ser frem til en forhåpentlig fin sensommer med trilleturer og kos ;)

Ha en flott start på uken, Livy!

Jannicke sa...

Pannekaker med blåbæsyltetøy er en favoritt!!
Utrolig kjekt å sylte og safte..
jeg skal ut til mine foreldre på onsdag,
lage saft av rips, bringebær og solbær...
Ha en fin uke! Klem J.

in my garden sa...

Kjempe flink som har plukket så mye blåbær.Men på pannekaker er jo blåbær syltetøy et must!Nam nam,utrolig godt.Flott hus du har også!

aase sa...

Jeg rekker nok dessverre ikke no tur frø vi reiser. Håper det er litt igjen når vi kommer igjen da!! Det er jo bare så godt!!!

Gry sa...

Så kjekt å ha slikt liggende i fryseboksen!! Nå fristet det å dra på blåbærtur - hadde det bare ikke vært øse-pø-regn...

Ønsker deg ei fin uke!
Klem

Anonym sa...

Hei hei.

Så koselig med blåbærtur på en helt vanlig mandag.

Nå blir det masse godt blåbær syltetøy! Nam!

Ha fortsatt en flott uke.

Klem Line.

Ellen's sa...

Dette så kjempegodt ut! Nå fikk jeg også lyst å dra på blåbærtur! Mye mulig jeg tar en en tur innom hit igjen også! Mvh Ellen

Ann-Cathrin sa...

Så koselig med blåbærtur da:) Og så er det jo så godt!

liven sa...

Blåbær er kjempegodt!!!
Dere har vært flinke som har plukket så mye!!
Må få plukket litt jeg også som vi kan kose oss med!!
Jeg har vært på en liten yttetur Livy......og vet du?
Fra hytten kunne vi se rett over til Kurt sin nye hytte:o)
Tror ikke han var hjemme for jeg så ikke lys:o) De skulle du vært!!!

ha en fortsatt fin sommer:o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...