tirsdag 7. juli 2009

Det er deilig å være norsk i Danmark!

I allefall når været viser seg fra sin beste side, og vi har tilbrakt dagene der med gode venner! Både små og store har kost seg masse!
o
o
o
Vi reiste nedover med båt fra Göteborg torsdag 28. juni og ankom hotel Scandic Kongens Ege i Randers litt utpå ettermiddagen, her ble det Randers regnskov på mann og barn, mens jeg fikk litt shoppetid alene - både barn og voksne var fornøyd, og det liker vi!
o
Fredagen ble tilbragt på vårt absolutt favoritt sommerland; Djurs sommerland! Hvis du ikke har vært der anbefaler jeg det virkelig!! Vi hadde nydelig vær og det var lite folk - ergo ingen kø og nok å gjøre for både små og store! Parken er utrolig ren og pen(vi har vært der fire år på rad, og det har alltid vært slik) og den er fyllt med grønne lunger. Det er absolutt mulig å sette seg i fred på en gressplen og nyte livet litt innimellom alle karuseller og vannland. Ikke er det noe kjøpepress i forhold til tombola, ting og tang, mat eller snop heller - selvfølgelig finnes mulighetene der, men de kommer ikke løpene etter deg! Vår helt soleklare favoritt!
o
På lørdagen kjørte vi videre til Nymindegab, et sjarmerende lite sted på Jyllands vestkyst. Her bodde vi på Sea West Nymindegab - et flott feriesenter med aktivteter for både store og små. Her finnes et stort innendørs badeland, hoppeloppeland, bowling, lekeplasser, wellness, resturant, pizzeria, butikk med mer - en helgardering for dårlig vær med andre ord! Da vi bestilte ferien ved juletider bestemte vi oss for å dra til et sted hvor ferien vil bli bra selvom været ikke viser seg fra sin beste side - heldigvis gjorde det det i år! Vi hadde nydelig vær fra dag en!
o
Sea West er en del av kjeden Strand hotelerne som har flere feriesenter på Jylland - foruten Sea West har vi besøkt Feriesenter Kategat også - dette er også et senter som er utrolig flott.
o
o
Siden været slo til ble det mange strandturer på oss - det er milevis med hvit sandstrand rett rundt hjørnet. Ungene koste seg masse med bading, sandslott og brus - mens jeg til og med rakk å bli en smule solbrendt. Den dagen det svidde som mest på ryggen fikk jeg en unnskyldning for å shoppe litt - da gikk turen til Henne strand - litt interiør og klær ble med hjem, som vanlig klarer jeg jo ikke å dy meg!
o
Det ble mange sene, deilige kvelder i badeland og med kveldsmat på pizzerian - de beste dagene var de vi toppet med et slag bowling på kvelden - storesøster var i fyr og flamme! Det er så kjekt å se de små når de riktig koser seg!
o
o
Storesøster er virkelig klar for skolestart, nå har hun mistet sine første to tenner og er sååå stolt!
o
På lørdag den 4. juli satt vi kursen for København - vi overnattet på et flott Scandic hotel i Lynby som ligger 12 km utenfor Køben, deilig å kunne bo litt utenfor selve sentum. Før vi kom til hotellet var jeg innom "Greengate butikken min" i Charlottenlund - Mia Casa, en herlig butikk med alt jeg kan tenke meg fra Greengate! Mye fint ble med meg hjem herfra ja :) På kvelden var vi på Tivoli - og det er jo en herlig opplevelse i seg selv, jeg er ingen "reser" på karuseller, så det overlater jeg til mannen og storesøster, og de koste seg masse. Men jeg og lillesøster hadde en herlig kveld med mye fint å se på vi også.
o
På søndagen satte vi kursen hjem til moderlandet, og vi var hjemme her i 21 tiden på kvelden - da var vi veldig glade og takknemmelige over at vi hadde kommet oss hjem i god behold. Ca en mil nord for Tanum i Sverige kom vi som bil nr 2 til en stygg front mot front kolisjon - det var skikkelig vemmelige greier - Heldigvis sitter noe av det man har lært om førstehjelp og ulykker - og takk og lov for flinke folk som kom til! Det er slett ingen selvfølge at alt går så bra som det gjorde i dette tilfellet.
o
Nå har ferieuke nr 2 startet her, og regent øser ned ute - storesøster har tatt seg en liten ferie hos bestemor, og det gir oss voksne litt ekstra tid til lillesøster - det er også stas!
o
På fredag reiser min kjære og jeg på helgetur til Göteborg - tre hele dager der, med masse tid til hverandre(og litt tid til shopping da ;) Vi har bryllupsdag på mandag, så det er i anledningen denne :)
o
Håper dere alle har hatt en fin sommer så langt, og tusen takk for alle koselige hilsner her hos meg. Tusen takk for awarden også Line jeg setter veldig stor pris på det!
o
Stor sommerklem fra Livy

15 kommentarer:

S_U_F_69 sa...

Tusen takk for en flott reiserapport. Veldig kjekt å lese og takk for linkene også. Ha en fortsatt fin sommer :)

liven sa...

Høres ut som du har hatt en flott tur...selv om avslutningen ble litt skremmende!!! Alltid min største skrekk når vi er ute å kjører!
Har vært flere ganger i Djurs da barna var små!
Nå er det andre ting som lokker for dem:o)
Ønsker deg og din en fin tur til Gøteborg:o)
Ha en fortsatt fin sommer Livy:o)

Anonym sa...

Å så fatanstisk godt det høres ut som dere har hatt det!

Danmark er så fint å reise til, og det et så mye å se og gjøre der!

Kos deg videre i ferien og nyt turen til Gøteborg sammen med din kjære. Gratulerer på forhånd med bryllupsdag!

Klem fra Line.

Minmill sa...

Velkommen tilbake fra ferie Livy. Høres ut som dere har hatt det flott. Vi har faktisk vært i Djurs og jeg synes parken var veldig overkommelig og passe stor. Dere har jo hatt max flaks med været og det hjelper jo.

Så fint at du liker blått. Da vet jeg hvem jeg skal kontakte hvis jeg ikke vil ha vasene lenger...:))

Ha en fin kveld. Klem Minmill

Tiril sa...

Så herlig tur dere har hatt, er og stor fans"av Danmark, dro mye dit før, jeg har fam. der, så det har vert en selvfølge å dra dit.
Nå blir det helst København, de lange gode bilturene blir der ikke tid til lenger.
Nei jeg slutter ikke av med bloggen, men var vanskelig å holde styr på to...
Syns der er så mange koselige damer her inne, så det blir litt feil for meg og bryte tvert.
Ha forsatt en flott sommer Livy, og god tur til Gøteborg.

Solveig sa...

Hei på deg! Så koselig blogg du har! Mange fine bilder og gode tips fra deg :-) Så flott! Vi skal også både til Danmark og Sverige i sommer, tar med meg det du skiver...alltid godt å lytte til noen som har gått "løypa" før:-)

Fin sommerdag til deg.

klem fra Solveig

Monica sa...

For et herlig "reisebrev". Høres ut som en kjempefin ferietur. Kjempekjekt med alle linkene :) Vi skal snart ha ferie og vi skal faktisk en tur innom Danmark vi også, gleder meg! :)
Kos deg videre i ferien ♥

aase sa...

Deilig med ferie, og ihvertfall når alt klaffer så bra med sted og vær som deres!! Høres ut til at dere har kosa dere maks!!

Klem fra Lier!!

Gry sa...

Så kjekk ferie du beskriver! Vi skal også til Danmark snart, håper vi får bedre vær enn sist! Da regnet det hele uka... Jeg misunner deg litt den lysekrona du har fått deg!:) Jeg fikk nettopp tilbud på en svart fra Barocco, men den kostet jo en fot og en arm... Mellom 20 og 30... Så det ble med tilbudet...

God tur til Gøteborg, hørtes herlig ut!!
Klem

A-H sa...

Det hørtes ut som en topp ferietur for hele familien! Jeg håper på å ta med min til neste sommer, skal merke meg dine tips:)

Ha en fin ferie videre:)

Jorunn sa...

Så herlig ferierapport, det er deilig når været slår til og gjør ferien ekstra bra! Kos dere videre, til tross for regn og gråvær :)

Min lille krok i verden sa...

Hei Livy
Takk for at du tok oss med på ferien din, høres ut som en perfekt familieferie. Godt å høre at dere har kost dere:-)
Vi skal en tur til København om en ukes til og jeg tar gjerne imot litt shoppingtips, som f.eks. hvor denne Green Gate-butikken ligger.. Har de hjemmeside?
Fortsatt god ferie, nyt late deilige dager med mann og barn.
Varm klem fra meg

☆Therese sa...

Mmmm - virker som dere har hatt en herlig ferie for store og små!
Og en flott weekend for mamma og pappa alene er jo knall. Ikke alt for ofte man for anledning til slikt - gratulerer med bryllupsdagen forresten :o)

Ha en fortsatt god sommer!

Anonym sa...

Hei hei.

En liten award til deg inne hos meg - vel fortjent! :)

Anonym sa...

Så koselig med en oppdatering fra ferien deres - så skjønne bilder av jentene!
Høres ut som en herlig ferie som dekket alle behov ;)

Vi har tenkt oss nedover i Danmark etterhvert når lillebror her blir litt større, Djurs er absolutt ett aktuelt mål - kjekt med tips fra noen som trives der :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...