fredag 21. oktober 2011

Klar deg selv og rompa i været...


I dag har vi vært så heldige å få servert middag uten å løfte en finger!

Storesøster har nemlig stått for matlagingen i dag, og på menyen sto deilig taco!
Storesøster går på Speider'n, og på forrige møte fikk de i oppdrag å følge en plan for å klare seg selv i fire uker. Dette innebærer å legge skittentøy på vask hver kveld, lage en middag samt holde rommet ryddig. Klarer hun dette får hun "klar deg selv" merket.

Storesøster er fornøyd og mor er fornøyd! Aldri har hun vært så flink til å rydde og kaste klær på vask som nå, og jammen mestrer hun kokkekunsten godt også ☺ Litt råd og veiledning på veien med stekovn og kokeplate - ellers har hun gjort alt selv!



Lillesøster har også vært veldig flink i dag! Hun har som bildet viser begynt å trekke beina inn under seg, kanskje krabber hun snart?? Artig med slike milepæler, moren blir jo helt skrullete *ler*

Nå er det fredagskveld og vi er klar for en rolig kveld forann tv'n!


Riktig god helg!

Klem fra Livy

11 kommentarer:

Lene sa...

For et genialt oppdrag. Snakk om at mine eventuelle barn skal gå på speidern;-).Så flink hun er.

♥ Netta ♥ sa...

Så flott at de oppfordrer barna til sånt på speideren, kjempefint. Hun ser skikkelig stolt ut der hun står, med god grunn flinke jenta :-) Her begynner begge guttene å bli store og hjelpe til med både det ene og det andre, deilig. Så spennende med lillesøster, nå er hun snart på beina og spinner rundt i stua!

Ha en herlig helg!

Klem
Netta

A-H sa...

Så flott oppdrag...ingen ting kan måle seg med "klare seg selv oppdrag" når man er 8år;)

Vakre lillesnupp med rompa i været;)

God helg:)

Hegeslilleboble sa...

Takk for kjekk kommentar hos meg! Så flott opplegg, det skulle man tatt inn i skolen synes jeg, hehe:).

Merethe sa...

Hærlig, hærlig! Vi har også hatt taco i dag, men den sto jeg for da :) Taco er en fin ting å la barna lage, har latt mine to største gjøre det et par ganger..

Og jeg måtte le når du nevnte hvor skrullete man blir når de små begynner med noe nytt. Kjenner meg så godt igjen! :D

God helg til deg og!

silje-sin sa...

Så herlige jenter! Tror jammen jeg må melde ungene inn i speider'n:) Skal si de små babyene våre blir store... Constanse er i bevegelse om dagen hun også, og to små tenner er på vei opp! Forresten, jeg skulle bestille tur til Gøteborg til hele familien, men nå måtte vi ha to rom! De godtar ikke at man har med baby på rommet! Var ikke det fryktelig dårlig! Så da ble det ikke juletur på oss i år. Så du får nyte byen for meg også;) God helg! klem fra Silje.

englemor sa...

Hørtes herlig ut med servert middag ;-) Koselig!

Takk for kjempe fine ord hos meg!!
Så fant jeg jo veien til deg :-)
Herlig blogg du har!
Gleder meg til å følge deg videre.

Riktig god helg!
Klem fra Hilde

Veronica sa...

Så flinke jenter! :-)
God helg, kos dere! :)

Jeanette sa...

takk for hyggelig hilsen på min blogg:-)

god helg til deg også:-) klem

Catrine sa...

Flinke storesøster! De kan når de bare har motivasjonen i orden disse barna, hehe. ;)
Her får jeg stadig servert boller eller annen bakst av barna mine, som virkelig er glade i å bake.
Og søte lillesøster da. Er nok ikke lenge før hun er overalt i full fart!

Ha en flott helg!
Klem

Alette sa...

Genialt oppdrag <3 Så deilig for mor, da:) Kan jo håpe at noe har "satt seg fast" så det fortsetter etter at oppdraget er ferdig også ;)

Ha en nydelig søndag <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...