tirsdag 11. oktober 2011

Rydde bort sommer'n..


Det lille løvet som er igjen på bjørkene rundt huset her er gult og brunt, og minner oss om at sommeren er over, og vinteren står for tur. Gradestokken kryper ned til null om nettene og jeg har funnet frem tynne luer og vanter til ungene på morgenkvisten.

Jeg kjenner at jeg gleder meg til høst, jul og vinter! Planleggingen til jul har så smått begynt, og jeg har gjort unna endel julegaver allerede. Til og med mitt første juleblad(Kamille Jul) har jeg kjøpt.. men shhhhh ikke si noe til Livymannen han blir like oppgitt hvert år!!


Sommeren er ryddet bort fra veranda'n - hagemøblene ble vasket og satt i kjelleren på lørdag, nå gjenstår det å spyle/vaske gulvet fri for blader og annet som har samlet seg her før snøen kommer.


Gleder meg til juletreet kommer opp midt på veranda'n 1. desember - det er med på å gi oss en stemningsfull ventetid ♥


Vel ikke alt er ryddet bort... parasollen sitter bom fast i foten, mannen må ha hjelp, og om de ikke får det til må den nok amputeres. Parasollen er i tre, og treverket har svulmet opp i foten pga fuktigheten. Om noen har noe tips til hvordan vi kan få den løs blir vi glad!



Tusen takk for alle koselige hilsner og tilbakemeldinger i det forrige innlegget! Når jeg tok meg en blogrunde i går kveld så det ut som problemet var løst, iallfall for denne gang.
Ønsker deg en fin høstdag!

Klem fra Livy

5 kommentarer:

Lynetmor sa...

Hei, ja, vi har ryddet litt ute, men tenkte å rydde mer ute i dag. Men det er greit nå at sommeren er over, gleder meg til jul jeg også :-) Ha en flott dag :-)

Størstepia sa...

Vi bygger ut garasjen, så derfor står fremdeles utemøbler og grill på verandaen... Gleder meg til garasjen er ferdig og jeg kan rydde bort alle sommertingene. Med disse høststormene vi har innimellom så blåser jo både stoler og bord veggimellom der ute :(
Har dessverre ingen tips til parasollen...

Jeg kjøpte også et juleblad igår, "Barnas jul" fra FOreldre og barn. Elsker å forberede meg til jul og hele julekalenderen til småtten er i boks. MInstemor trenger heldigvis ikke kalender ennå, så da slipper jeg unna med en pakkekalender:-)

Flink til å ordne julegaver du, så langt har ikke jeg kommet ennå...

Ha en kos tirsdag!
Klem fra størstepia

Christina sa...

Så koselig dere har det, ikke minst ryddig!! :)
Hihi, gubben min blir skikkelig oppgitt på meg også.. Koser meg sånn med de bladene hvert år.

Ha en fin dag!
Stor klem

Annfrid sa...

Kortes deilig ut. Det meste er ryddet bort hos oss også, men litt er igjen. Jeg er på høstferie nå så det er stor mulighet for at det blir litt julegavehandlig:-)
Klem fra Annfrid

Barbros lille verden sa...

Fint hus du har altså!
Her er det sånn halvveis rydda ute, tror frosten kommer snart så det er vel på tide å bli helt ferdig ;)
Juleforberedelser ja, jeg må visst begynne å tenke på det! Her er fokuset på all mulig rydding overalt i huset først...men blir visst aldri ferdig med det!
Klem fra Barbro

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...