onsdag 19. oktober 2011

Utrolig hvor fort man glemmer....



Ja så ble det noen dager siden forrige blogginnlegg - det er EN grunn til det; nemlig mitt maleprosjekt!


Er det bare meg som glemmer hvor lang tid slike ting egentlig tar?


Jeg har brukt all min ledige tid siden lørdag formiddag, og enda er det ett strøk igjen på hyller og skuffer(dørene har jeg bare grunnet, de får vente til det er tv-benkens tur(til helgen).

Dette har jeg gjort:
♦ Startet med å vaske skapene godt med salmiakkvann og skrudde ut hengsler mm
♦ Pusset lett over med finkornet sandpapir, og tørket av med fuktig klut
♦ Grunnet to strøk med heftgrunn(pusset og tørket av imellom)
♦ Så malte jeg med hvit base fra Butinox - 4 strøk(har pusset og tørket av imellom)

Slik ser tv-kroken ut nå, gleder meg til tv-benken er malt og alt er hvitt

Myyye jobb som tar tid, men veldig moro når man ser resultatet.

Inni glassdørene skal jeg ha lyse gardiner som skal skjule all julepynten(og annet rot) som oppbevares der. Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg stort til jeg er ferdig med tv-benken og har fått på dørene på skapene!


I ettermiddag skal vi feire min kjære manns bursdag med kaffe og kake sammen med familien - det blir koselig!

Takk for at nettopp DU stikker innom!

Stor klem fra Livy



7 kommentarer:

Dronninghuset sa...

heia,
så flink du har vært.
blir pent når skikkelig arbeid hele veien fra start til slutt.
nyt nyskapene.
klem TOVE

Franske drømmer sa...

Så flink du har vært!
Vi har likt tvbord som jeg malte hvitt i vinter.
I glassdørene har jeg sydd hvite gardiner, og tvbenken ble jo som ny! Selv ble jeg kjempefornøyd :-))
Vil ha et forheng i det midterste rommet der også, men så langt har jeg ikke kommet enda ;-)
Gleder neg til å se det ferdige resultatet ditt. ;-)

Ha en fin dag!
Klem fra Trine

. sa...

Så fint det blir:)
Utrolig hvor mye forskjell litt maling gjør:)

Ha en fin dag
-Rita

Anonym sa...

Mye jobb men så blir det veldig bra da:)

Made in heaven sa...

Ja det tar tid! Jeg husker at jeg startet på mitt kjøkkenprosjekt for et par år siden. Jeg trodde jeg aldri skulle bli ferdig! Aldri igjen skal jeg gå løs på å male en kjøkkeninnredning, for det var mye jobb! Men det ble jo utrolig bra til slutt! Utrolig hva litt maling kan gjøre:)

Størstepia sa...

Hehe, jeg også glemmer det med maling ja... Skulle hjelpe mannen med å male garasjen forrige helg, men jeg ble så lei at jeg trodde jeg skulle DØ etter bare en halv time:-/

Så fine skapene ble da! Ikke rart etter alt det arbeidet du har lagt ned!!

Klem fra størstepia

Alette sa...

Det blir kjempefint - flink er du:) Sånt tar tid...

Håper å få se flere bilder når alt er helt ferdig - høres fint ut med gardiner i glasset!

Gratulerer med mannen!
Kos dere:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...