fredag 11. april 2008

... en dag med blandede følelser...

Som jeg fortalte på onsdag skulle vi ha besøk av en takstmann i går - som vi fryktet var det ingen hyggelig beskjed han kom med. Han anslår at byggmesteren ikke har forsterket bjelkelaget under badekaret slik det skulle vært gjort, noe som fører til at gulvet blir presset nedover når karet fylles med vann og vi bader. Derfor skjer det som skjer med fliser og fuger. I tillegg til dette har ikke flisleggeren lagt flisene med riktig fall mot sluket. Vi har sett på bilder fra byggeprosessen i dag, og kan ikke se noe forsterkninger i bjelkelaget. Takstmannen skal skrive en rapport som vi får en av dagene, og han mener at alt må rives opp og bjelkelag forsterkes *grøss*.

I går gikk jeg bare å surra rundt - fortvila, sint og lei meg - trodde at huset endelig var ferdig og at vi nå endelig kan begynne å bo, uten håndtverkere som skal fikse alt mulig rundt beina på en! Mannen og jeg ble enige om at vi skulle ringe byggmesteren for å fortelle at vi har hatt en takstmann her, slik at de er informert. Livymannen har akkurat ringt meg nå, og det var ingen hyggelig telefonsamtale han har hatt med dem - byggmesteren sier at vi bare må regne med at dette skjer...at flisleggeren har limt flisene for dårlig...at vi ikke må være så pirkete... osv - Har lyst å rive av meg håret, dette kommer til å bli et farlig strev for å få i orden! I innlegget mitt om best og pest er badet en av mine to bester - nå føles det mer som om det er en pest!

Livet er ikke bare fælt da *blunke* Signe er 5 mnd i dag, og bare så vakker som hun kan være! Blid og fornøyd og en herlig gledesspreder! Blir nok feiret med ekstra god grøt til kvelden ;-)


*vakkre jenta vår*


*solstrålen våres*

Ønsker dere en riktig fin fredag, og tusen takk for alle besøk og kommentarer jeg får i bloggen min!

*klem*

19 kommentarer:

♥LiNda♥ sa...

åh, så utrolig kjedelig :(
Skjønner at det er leit..
Håper dere får ordnet raskt & smidig!
klem:D

Berit sa...

Å nei og nei - kjedelig når byggmestre slår seg vrange! Jeg vet! Vi krangla en del med vår både under og etter at huset sto ferdig for 5 år siden. Det tærer på både det ene og det andre!
Håper det lar seg ordne uten for mye bråk!

Håper du likevel får ei fin helg!

*Klem*

liven sa...

Åh for en nydelig liten tulle:O)
Kjedelig for dere med dette badet....og helt typisk at de skylder på hverandre!!
Pirkete ja.....det er jo ikke akkurat billig å bygge hus og da skal det nå for f... være i orden!!
Lykke til i dette styret!
Ha en fin helg og kos deg masse med lille solstrålen!!

Minime sa...

Hei

Jeg føler med dere. Jeg har ikke opplevd det samme selv, men det må være et slit med håndverkere rundt seg hele tiden og samtidig ta seg av småbarn. Så når man endelig tror at nå er det ferdig så er det på igjen.
Lykke til.

Hilsen minime

silje-sin sa...

Først av alt,gratulerer til lille signe! Må si meg enig i at hun er aldeles nydelig! Den 30. er vår jente 5 måneder også,jeg synes tida går for fort!!

dette med huset deres er jo helt utrolig.. at det går an! Huffamei! Jeg nevnte det for mannen min,som er snekker,og han lurer på om dere ikke kan rive taket nede evt og forsterke bjelkelaget derfra? Så slipper dere å rive badet.. Dumt er det med sånne ting ihvertfall,og veldig unødvendig!! Håper ting ordner seg!

God helg:)

klemmer fra silje.

Gunhild sa...

Så nydelige barn du har!!
Så kjedelig med det badegulvet. Og det er jo bare så typisk at snekkere slurver. Sånt må de da tenke på. Det blir jo litt av en jobb å få fikset dette igjen. Har kikket litt nedover på kjøkken og baderomsbilder. Så fint du har det.

Fru Fjeldhammer sa...

nydelig tulle du har, begge to faktiskt *S*

Æsj så kjipt det med badet deres, værre var det med han byggmestern, han var jo helt "tett"!! Håper det ordner seg¨!

Lykke til!

Anonym sa...

Så utrolig kjipt med det badegulvet da... :( Man legger jo såpass mye penger i et hus, og i hvert fall badet er noe som koster, så da skal det jo selvfølgelig være ordentlig gjort også! Man er vel ikke pirkete hvis man sier fra om at ting ikke har blitt riktig gjort!! Håper det går i orden for dere uten for mye styr og krangling med byggmesteren.

Jeg var forresten innom en interiørbutikk forrige helg som hadde masse Greengate-ting og da kom jeg til å tenke på deg, hihi! Jeg ble nesten litt frelst selv, og det var like før jeg kjøpte med meg noen grønne kopper og kar med hvite prikker på ;)

Gratulerer med 5 måneder gammel jente! God helg!

Solveig sa...

Å nei!

Håndverkere: skriver regning med gaffel og får jobben utført med sleiv... håper virkelig ikke dette kommer til å skape så store problemer dere ser for dere nå...

Fantastiske bilder av snuppa di! Liten grattis, til 5 mnd dag.

borghild sa...

Sååå kjedelig med badegulvet, da!! Og hva er det for et svar fra byggmesteren? Må man regne med sånt etter bare noen få måneder? For noe tull, jeg hadde blitt så sinna, så skjønner godt at du er fortvila! Håper virkelig det ordner seg...
Men det var noen skjønne bilder av snuppa, da:-) (Nesten) like skjønn som snuppa mi!!:-) God helg! Klem B:-)

Maya sa...

Så dumt å lese at det ike helt stemmer med badet. Så jo på bildene av det lenger her nede og det ser jo nydelig ut. Håper det ordner seg rask og greit for dere.

Tone sa...

Uff a meg, så utrolig kjedelig... Vi flyttet inn i så og si nytt hus for et år siden, og etter et halvt år piplet det en dag vann ned fra taket over kokeøya. Og så bredde det seg store vannrosetter utover store deler av kjøkkentaket.... Taket måtte brekkes opp, tørkes opp, og legges på nytt... Hos oss så var det en "krave" som manglet på slangen til armaturet på badekaret, så vannet fulgte ledningen og ned på kjøkkenet. Håper det ordner seg på beste måte for dere, vi fikk dekket alt på forsikringen. Vårt selskap tok jobben, men rettet kravet mot rørleggeren.
Nydelige barn dere har, kos dere i helgen, klem :-)

Ann-Cathrin sa...

Håper det virkelig det ordner seg for dere, og at de som har utført det tar ansvaret sitt!
Tulla di er utrolig vakker, så¨nydelig:)

Mrs.J sa...

heisann!
Så utrolig leit høre om badet deres. Det er noe herk! Håper det ordner seg for dere fort som bare det!
Ha en fin helg!
Jenta di er så skjønn. Begge to forresten! :)

Tiril sa...

Dumt når slike ting skjer, håper det ordner seg. Helig den lille prinsessen din,
Haen fin helg.

Drømmen om en eplehage sa...

For noen nydelige bilder du tar! Smelter helt jeg :)

Så kjedelig med det bade gulvet da... Og for en arrogant håndtverker. Ikke være kresen liksom... Han hadde vel neppe godtatt at sitt badekar hang på en hengebro heller.
Håper det ordner seg uten for mye ubehageligheter for dere!

Ha en god helg, Livy.
Klemmer fra Eplemor

tinemor sa...

Dette er tragisk, og desv flere og flere som opplever slikt! Hva er det som skjer i byggebransjen? Stolthet over godt arbeid og alt for å beholde et godt navn, fins ikke mere. Nå virker det som om det er om å gjøre å bli fortest mulig ferdig, på billigs måte og håve inn mest mulig penger.
Jeg kjenner meg desv igjen. Da vi bygde, inne i byen, var det heller ikke riktig helling mot sluket til oss. I tillegg var sluket ikke åpnet for bruk, så da vi begynte å dusje ble hele badet fult med vann! Og de hadde selvfølgelig ikke gjordt noe galt! Det var vårt ansvar å sjekke at sluket var åpent, påstod de. Og når det gjaldt helling på gulvet, nei det var det ikke noen lover og regler på.......
Enden på visa var at vi selv måtte sette istand badet. Tragisk.
Jeg håper ikke dette blir tilfelle her. Dette er en mye grovere feil. Stå på. Dette SKAL de rette opp. Og de kan ikke gå imot rapporten til takstmannen og evt før-bilder. Håper det ordner seg!!!
Bra du har ei skjønn tulle som lyser opp hverdagen!
Ha en strålende søndag med familien din!

Christinas låvebutikk sa...

Heia! Uff leste innlegget deres nå... Helt utrolig ,noen av disse byggerne av og til. Jeg syns dere skal stå på og ikke gi dere! Vil tro at dere har en sterk sak! Tv2 hjelper deg er iallefall noen mennesker som virkelig man kan benytte seg av! Det har jeg gjort og da ble det fart i saken. Anbefales!!
Håper at alt ordner seg men skjønner at dette gjør deg frustrert for det er en del å ta tak i!
STÅ PÅ!!!
Ha en fin søndag!

Christinas låvebutikk sa...

Glemte å si: Nydelige barn!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...