fredag 25. april 2008

..: Kjøkkenet :..

I mangel av noe annet å blogge om idag tar jeg dere med på en liten tur inn på kjøkkenet vårt igjen. Bildene er tatt for noen uker siden, og som dere ser er det kveldsstemningen som råder *smile* Elsker å være på kjøkkenet på kvelden når der er mørkt ute og spottene i taket kommer på med senket belysning - Vitrineskapet gir så fint lys på alle glass som står der. En god kopp latte og et interiørblad hører med for å få stemningen på topp!



* Kjøkkenet sett fra døren inn til stuen *



* Elsker alle skapene, og "kokeøya" er helt perfekt plassert *


* Spiseplassen sett fra "kokeøya"


* Sett fra spiseplassen *


Kjøkkenet er et kjøkken fra Drømmenet - Baldingslöv - det er i kremhvit utførelse og har skapfronter Meny - herregård. Jeg er bare så utrolig fornøyd med kjøkkenet, det er 25 kvadratmeter og vi har god plass her. Kjøkkenet har blitt et naturlig samlingspunkt i huset. Benkeplaten er laminat med heltrelist i front. Jeg er veldig fornøyd med valget, og synes det ble stilig med frontlist i heltre(hadde aldri fikset å ta vare på en heltrebenkeplate desverre). Gulvene er mørk parket fra Kährs og tar igjen nyansene i benkeplaten. Den samme parketten har vi i stuen også.




* Skapprofilene - vi har også endel herregårdsdetaljer *


* Vitrineskap *

* Stor dobbel vask, med skjærefjøl *

Ble introdusert for Perfect home for ca 1 år siden, etterhvert har noe funnet veien hit til meg, og det blir nok et party her i løpet av våren(ja.. det er et par ting til jeg "trenger").

* En flott brødboks fra perfect home *

* Koselig stemning *

* Etasjefat fra perfect home *

* Denne vakkre lampen har min mor fått av sin mor for 30 år siden - synes den er så flott *

* Her har jeg planer om å kjøpe et konsollbord etterhvert *

* Livymannen har kjøpt disse bildene, synes de er så fine! *

Jepp.. det var en liten rundtur her på vårt kjøkken. I helgen skal jeg på Scrappemesse i Lillestrøm og jeg gleder meg vanvittig mye! Har spart endel penger siden forrige messe, og regner med at litt nytt blir med meg hjem *smile* Etter scrappemessen bærer det avsted til ikea, og JA jeg har skrevet handleliste *glise*

Ønsker alle som er innom en riktig fin helg, og tusen takk for alle hilsner dere legger igjen - det er så hyggelig!

*Klem*

16 kommentarer:

Christinas låvebutikk sa...

Ikke noe imot å se kjøkkenet ditt igjen jeg iallefall! Det er nydelig..
God helg!!

borghild sa...

Det er et aldeles nydelig kjøkken dere har, kan godt skjønne hvorfor dere samles der!!
Og så synes jeg du hadde noen supre planer for helga, scrappemesse OG Ikea, kan vel ikke bli så mye bedre!! Kos deg, og god helg!! Klem B:-)

liven sa...

God morgen!!! Så nydelig kjøkken du har!! Du er bare kjempeheldig!!
Drømmer om nytt kjøkken jeg også og det nærmer seg hvertfall oppgradering av det vi har!! Håper vi får gjort det til høsten. Nå har vi maling av hus(utvendig)som det store prosjektet. Venter bare på litt lunk i natteluften!!
Kos deg på messe og på Ikea!!
Koste meg med litt shopping i går jeg:)
Ha en fin lørdag:O)

aase sa...

du har en drøm av et kjøkken altså!!! bare å legge ut bilder så ofte du gidder, jeg nyter de hver gang!!!

Jeg håper å få hilst på deg på messa idag!!!!

krinkelkroken sa...

Vakkert kjøkken forstår godt at du er fornøyd!

ha en fin helg:)

Heidi sa...

Ååååh ... for et flott kjøkken du har Livy! Liker alle de fine detaljene dine.

Kos deg på messa, og husk å ta bilder av resultatet av shoppinga. Skulle gjerne vært der jeg også, men satser på å ta det til neste år i steden.

Klem fra Heidi

Ps. Det ligger fortsatt en award i bloggen min til deg. ;o)

Mummimamma sa...

Sukk...jeg er dønn forelsket i kjøkkenet ditt! Nydelig, med masse flotte detaljer.
Det med laminat benkeplate og heltre list, var jammen meg en god idè!
Jeg skal skifte benkeplate i nyhuset, og jeg er ikke så glad i heltre kjøkkenplate. Det er veldig lekkert, men blir fort hakkete, og jeg føler at det er rensligere med laminat benkeplate.
Og nå fant jeg løsningen på det, takk skal du ha!
Jammen godt å ha sånne smarte bloggevenninner som deg!

Kos deg på scrappemesse og IKEA-tur, gleder meg til bilder av nyanskaffelser :)

Ha en finfin helg! Klem

Camilla G sa...

DRØMMEkjøkken! oi så mye flott, jeg må inn igjen å se når jeg har bedre tid. Men ting som lampen, skjærefjøl, perfect home serien -elsker jeg!!

tinemor sa...

Kjøkkenet ditt er bare så flott!
Blir ikke lei av å se bilder av det nei!!
Give me more!! ;-)
Håper du kozer deg på messen, og Ikea.
Ha en fortsatt strålende helg!

Ann-Cathrin sa...

Skjønner godt du er fornøyd med kjøkkenet ditt:) Kjempefint, og så gjennomført! Må være deilig med så stor plass! Håper du har kost deg på messe og på Ikea:) Regner ikke med at du kommer tomhendt hjem vel?;)

Min Verden sa...

Deilig kjøkken. Den lampen fra mors mor var spesiell på flere måter. Både arvestykke og veldig fin. Hanne

Anonym sa...

Det kjøkkenet ditt er bare rålekkert!!
Regner med at du dro med deg en ting eller to hjem fra messa, gleder meg til å se bilder :)

Tiril sa...

Skulle gjærne hatt det kjøkkenet, desverre er mitt i det minste laget, men vi er bare to, så det får vel klare seg.

aase sa...

Jeg gleder meg til å se hva du har shoppet på Ikea igår du!! Resten har jeg jo sett!!! Det var så superkoselig å treffe deg altså!!!! Like gærne begge to vi!!! Hi hi!!!

Emmeline sa...

For et PRAKTFULLT kjøkken du har, det er jo gedigent og UTROLIG flott...Dette var noe annet enn vårt lille kjøkken fra Ikea det må jeg si!! Lekre bilder fra Livymannen også:)

Jeg er på kveldens lille takkerunde. Har jo bestemt meg for å besøke alle som la igjen en hilsen på ettårsinnlegget mitt, og det er faktisk utrolig koselig. Massevis av fine og inspirerende blogger å besøke og din er en av dem. Må jo bare få takke for varme ord og koselig hilsen fra deg. Håper du får en fin søndagskveld og en kjekk uke:)

Stenslia 4 sa...

Så flott kjøkken du har! Vi skal i gang å bygge så da er det spennende å se på andre sine hus!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...